seo optimizacija

Kako automatska vozila postaju uobičajena pojava, sve je vjerojatnije da bi se vozila povezana na internet mogla istodobno onesposobiti. Trenutno se regulatori uglavnom usredotočuju na sprječavanje pojedinačnih incidenata, poput pješaka koji je prošle godine udario i ubio samovozeći Uber u Arizoni. Međutim, one ne uspijevaju riješiti posljedice velikog hakiranja u urbanom okruženju.

Skanda Vivek, sa instituta u Georgiji, i njegov tim otkrili su da čak i sitno hakiranje, koje pogađa samo 10 posto vozila na Manhattanu, može uzrokovati zastoj u gradu i ometati hitne službe. Na temelju tih nalaza, tim je također razvio strategiju za ublažavanje rizika kako bi se spriječili masovni poremećaji u gradovima s nekoliko kompromitiranih vozila.

Vivek, postdoktorski istraživač u laboratoriju Peter Yunker na Tehnološkom institutu Georgia, koristio je simulacije temeljene na agentima kako bi istražio kako hakiranje može utjecati na prometni tok u New Yorku. On i njegov tim, uključujući Yunkera, studenta poslijediplomskog studija Davida Yannija i Jessea Silverberga, osnivača Multiscale Systems Inc., konačno su otkrili da pomoću teorije procjeđivanja, matematičkog pristupa koji se temelji na statističkoj analizi mreža, mogu kvantificirati kako će se ti scenariji igrati u New Yorku u stvarnom vremenu.

Štoviše, njihova analiza pomogla je timu da razvije strategiju za ublažavanje rizika: korištenje više mreža za povezana vozila kako bi se smanjio broj automobila koji bi mogli biti ugroženi u jednom upadu. “Ako ne više od, recimo, 5 posto povezanih vozila bude podijeljeno na istu mrežu ili se koriste isti mrežni protokoli, vjerojatnost fragmentacije po cijelom gradu bila bi niska”, rekao je Vivek. “Stoga bi od hakera koji namjerava izazvati poremećaje velikih razmjera suočen s ovom arhitekturom razgraničenih višestrukih mreža biti potrebno izvršiti više istovremenih upada, što povećava poteškoće takvog napada i čini ga manje vjerojatnim.”

Naglašavajući hitnost ovog pitanja, Vivek je komentirao da su “kompromitirana vozila različita od kompromitiranih podataka. Sudari uzrokovani kompromitiranim vozilima predstavljaju fizičku opasnost za putnike u vozilu, a ti poremećaji potencijalno bi mogli imati široke implikacije za ukupni prometni protok”. Iako postoji javni uvid u pojedinačne sudare, taj je posao potreban jer se “vjerojatni učinci velikog hakiranja na prometni tok tek trebaju kvantificirati”, rekao je Vivek.

Govoreći o neizbježnosti više autonomnih sustava na cesti, “povezani automobili su budućnost”, rekao je Vivek. “Oni imaju ogroman potencijal za pozitivan ekonomski i ekološki utjecaj za bivše vozače koji više nisu frustrirani zbog zagušenih putovanja. Osvjetljavajući ove tehnologije u ranoj fazi, tim se nada da može pomoći u sprječavanju najgoreg scenarija.

ScienceDaily
//bitinfo.ba/wp-content/uploads/2018/10/footer-logo.png
hrHR
en_USEN hrHR