Tim
Postanite dio BITINFO tima
netflix

Zakonodavci Europske unije razmatraju bi li se trenutna pravila usmjerena na ograničavanje prakse geoblokiranja širom bloka trebala proširiti tako da pokrivaju pristup streaming audio-vizualnim sadržajima.

Pristup uslugama poput Netflixa obično se pruža pojedinim državama članicama EU, što znači da Europljanima može biti zabranjen pristup knjižnicama sadržaja ponuđenih negdje drugdje u regiji. Dakle, ako pokušavate upotrijebiti pretplatu na Netflix za pristup usluzi nakon preseljenja u drugu državu članicu ili želite pristupiti inventaru koji nudi Netflix drugdje u Europi, odgovor je obično veliko ne.

To potkopava temeljni koncept jedinstvenog tržišta EU-a (i jedinstvenog digitalnog tržišta – aka krajnji cilj e-trgovine bez trenja koji imaju za cilj pravila poput onih koja ograničavaju geoblokiranje).

Komisija živi s tekućim pitanjima oko mrežnog pristupa audio-vizualnim sadržajima. U objavljenom pregledu dvogodišnje Uredbe o geografskom blokiranju, navodi se kako će pokrenuti razgovore sa audiovizualnim sektorom o načinima za poboljšanje potrošačkog pristupa ovoj vrsti sadržaja zaštićenih autorskim pravima u čitavom bloku.

Kaže se da će planirani razgovori poslužiti za nadolazeći akcijski plan za medije i audiovizualnu politiku – čiji je cilj pomoći igračima na europskom tržištu da se povećaju i dosegnu novu publiku. Međutim, zasad se ne obvezuje ni na kakve konkretne radnje. Pa hoće li potiskivanje donijeti nešto nijansiranije od još jednog ‘ne’, tek ćemo vidjeti. (Filmska industrija kao blokator za oslobađanje digitalnih tokova sadržaja, uostalom, nije nova priča.)

“Povećani pristup i cirkulacija audiovizualnog sadržaja pogodovat će sve većoj prekograničnoj potražnji, uključujući u pograničnim regijama i s jezičnim manjinama”, sugerira Komisija u priopćenju o svom pregledu trenutnih pravila.

Primjećuje da europski potrošač u prosjeku ima pristup samo 14% filmova dostupnih na mreži u svim državama članicama u cjelini (EU27), uz „značajne razlike“ po zemljama (poput gledatelja u Grčkoj koji imaju pristup samo 1,3 % filmova dostupnih na mreži u EU, u usporedbi s filmovima u Njemačkoj koji imaju pristup 43,1%).

Njegov pregled također naglašava rastuću potražnju (posebno za mlađe dobne skupine) za pristupom audio-vizualnim sadržajima koji se nude u drugim državama članicama – napominjući da se gotovo udvostručio između 2015. i 2019. (s 5% na 9%).

“Eurobarometar iz 2019. potvrdio je da postoji interes za pristup audio-vizualnim sadržajima koji se nude u različitim državama članicama”, dodaje.

Za ostale vrste sadržaja zaštićenih autorskim pravima – uključujući glazbu, e-knjige i videoigre – Komisija zvuči manje uvjerena u potrebu regulatorne reforme.

“Izvještaj zaključuje da daljnje proširenje opsega ne bi nužno donijelo značajne koristi potrošačima u pogledu izbora sadržaja, jer su ponuđeni katalozi prilično homogeni (u mnogim slučajevima i preko 90%) među državama članicama”, piše, također označavanje „potencijalnih utjecaja“ na cijenu takvih usluga u državama članicama (koji mogu varirati).

Nakon 18 mjeseci primjene trenutne Uredbe o geografskom blokiranju (na snazi ​​od prosinca 2018.), Komisija ocjenjuje napredak u smanjenju nekih zapreka – tvrdeći da je došlo do „oštrog smanjenja zapreka uzrokovanih zahtjevima lokacije, sa 26,9% na 14 % od otprilike 9 000 anketiranih web mjesta “.

“Takva ograničenja sprječavaju korisnike da se pokušaju registrirati na stranim web mjestima zbog poštanske adrese u drugoj državi članici, a važno je jer je registracija ključna faza postupka mrežne kupnje”, napominje.

“Izvješteno je o daljnjem smanjenju ograničenja s kojima su se korisnici suočavali prilikom pokušaja prekograničnog pristupa web mjestima (npr. Korisnicima je odbijen pristup ili su automatski preusmjereni), od čega je ostatak bio zaostali (samo 0,2% web stranica koje blokiraju pristup).”

Uredbi također pripisuje povećanje broja prekograničnih isporuka, rekavši da je povećani pristup prekograničnim web mjestima predviđenim uredbom doveo do porasta od 1,6% u EU27 u odnosu na 2015. godinu, dodajući da je trećina ispitanih web mjesta ponuđena prekogranična dostava.

Komentirajući u izjavi, povjerenik za unutarnje tržište, ThierryBreton, rekao je: „Ova prva revizija Uredbe o geografskom blokiranju već pokazuje prve pozitivne rezultate. Dalje ćemo pratiti njegove učinke i razgovarati sa dionicima, posebno u kontekstu Medijskog i audio-vizualnog akcijskog plana kako bismo osigurali da se industrija može proširiti i doseći novu publiku, a potrošači u potpunosti uživati ​​u raznolikosti roba i usluga u različitim zemljama. Države članice EU-a.”

TechCrunch

Podijeli
Bitinfo
hrHR