Tim
Postanite dio BITINFO tima
web dizajn

Ako je “123456” vaša lozinka, možda je vrijeme za promjenu. To je bio očekivani zaključak ankete koja je otkrila najosjetljivije internetske lozinke, koja je također upozorila da su lozinke koje sadrže imena, sportske timove i psovke popularnije nego što mislite. Online marketing istraživanje koje je proveo Nacionalni centar za kibernetičku sigurnost u Velikoj Britaniji (NCSC), analiziralo je lozinke koje su pripadale računima širom svijeta koji su bili hakirani. Lozinke sa nekoliko kombinacija brojeva bile su u prvih 10, dok je “blink182” bio najpopularniji glazbeni umjetnik, a “superman” najčešći izmišljeni lik.

No, “123456” je apsolutni pobjednik, s 23,2 milijuna računa koji koriste jednostavnu lozinku za otkrivanje. “123456789” koristilo je 7,7 milijuna korisnika, dok su “qwerty” i “password” upotrijebljeni na više od 3 milijuna računa. Ashley i Michael bili su najčešće korištena imena, a slijedili su ih Daniel, Jessica i Charlie. Liverpool je bio na vrhu tablice nogometnih klubova Premier lige, a Chelsea, Arsenal i Manchester United (“manutd”) činili su ostatak prve četvorke. Manchester City (“mancity”), za razliku od njih, završio je na 11. mjestu u poretku lozinki Premier Lige. Dallas Cowboys (“cowboys1”) bio je najpopularniji NFL tim, dok je nedjelja najčešće korišten dan u tjednu, a kolovoz najčešći mjesec.

Prvih 10 najčešćih zaporki bile su:

  1. 123456
  2. 123456789
  3. qwerty
  4. password
  5. 111111
  6. 12345678
  7. abc123
  8. 1234567
  9. password1
  10. 12345

“iloveyou” je zamalo propustio top 10, dok su “monkey” i “dragon” iznenadili u top 20. Mnogi korisnici su također koristili lozinke kao priliku da upotrijebe niz raznolikih psovki.

NCSC je preporučio korištenje tri “slučajna, ali nezaboravna” termina u lozinku, kako bi se smanjio rizik od hakiranja računa. “Ponovna upotreba lozinke je veliki rizik koji se može izbjeći – nitko ne bi trebao štititi osjetljive podatke nečim što se može pogoditi, kao što su ime, nogometna reprezentacija ili omiljeni bend”, rekao je Ian Levy, tehnički direktor NCSC-a web dizajn. “Korištenje lozinki teških za pogoditi je snažan prvi korak i preporučujemo kombiniranje tri slučajne, ali nezaboravne riječi. Budite kreativni i upotrijebite riječi koje su samo vama jednostavne za upamtiti, tako da ljudi ne mogu pogoditi vašu lozinku”, dodao je Levy.

CNN Business

 

Podijeli

BITINFO d.o.o.

Kralja Tomislava 159, 88260 Čitluk, BiH
Tel: +387 36 656 539
Mob: +387 63 463 386
Email: [email protected]

Bitinfo web dizajn

Id.Br.: 4227688750007
PDV broj: 227688750007
Broj računa: 3381202247557718
IBAN: BA393381204847560753
SWIFT: UNCRBA22
Bitinfo
hrHR