Tim
Postanite dio BITINFO tima

Nova web specifikacija koju je Google podnio mogla bi imati ozbiljne posljedice na privatnost korisnika interneta i transparentnost weba.

Prema objavi Petera Snydera, senior istraživača privatnosti u tvrtki Brave Software, novi Googleov standard Web Bundles mogao bi oglašavačima i zlonamjernim akterima priuštiti mogućnost zaobilaženja zaštite privatnosti i sigurnosti.

Novi bi standard također mogao učiniti blokatore oglasa suvišnim, sprječavajući ih da presretnu resurse web stranica putem uobičajenog prometa.

Snyder je prvi put izrazio zabrinutost zbog planova u veljači i tvrdio da surađuje s relevantnim stranama kako bi ispravio probleme sa standardom, ali očito bezuspješno.

Predloženi standard Web Bundles dizajniran je da osigura cjelovitost web stranice i njezinih pod-resursa dopuštajući web stranicama da prikupljaju resurse zajedno u jedan paket.

Pakiranjem resursa web stranice u .wbn datoteku, mreže za isporuku sadržaja mogu se koristiti i za posluživanje stranice, za razliku od udaljenih poslužitelja.

No, kako objašnjava Snyder, Web paketi također će spriječiti učinkovitost alata za blokiranje oglasa i spriječiti istraživače da izazivaju i ispituju određene resurse, što bi moglo imati posljedice na privatnost i sigurnost korisnika izrada web stranica.

“Ovo prijeti promjenom weba iz hiperpovezane zbirke resursa (koji se mogu revidirati, selektivno dohvatiti ili čak zamijeniti) u neprozirne” blob-ove “, poput PDF-a ili SWF-a”, napisao je.

„U osnovi je URL ono što web čini drugačijim, otvorenijim i usmjerenijim na korisnike od ostalih aplikacijskih sustava. Budući da URL-ovi (općenito) upućuju na jedno, istraživači i aktivisti mogu unaprijed izmjeriti, analizirati i argumentirati te URL-ove. “

Prema Snyderu, web paketi omogućili bi zlonamjernim akterima da izbjegnu mjere privatnosti i sigurnosti na niz različitih načina, uključujući prikrivanje opasnih URL-ova unutar .wbn datoteke i randomiziranje URL-ova za neželjene resurse.

Pristalice novog standarda tvrde da ne nude nove načine za narušavanje privatnosti koji već ne postoje. Iako je ovo možda istina, Snyder tvrdi da će ta kršenja privatnosti biti drastično lakša i jeftinija za počinjenje online marketing.

“Iako cijenimo probleme koje web paketi i srodni prijedlozi žele riješiti, vjerujemo da postoje i drugi, bolji načini postizanja istih ciljeva bez ugrožavanja otvorene, transparentne prirode, koja je prva za korisnika”, dodao je Snyder.

“Snažno potičemo Google i Web Bundle grupu da zaustave razvoj ovog prijedloga dok se ne riješe problemi privatnosti i sigurnosti” stoji u objavi

Google nije odmah odgovorio na zahtjev za komentar.

techradar

Podijeli
hrHR
en_USEN hrHR