izrada web stranica

Apple Watch prodao je 31 milijun jedinica širom svijeta, dok su svi švicarski proizvođači satovi zajedno prodali 21 milijun jedinica, pokazalo je istraživanje konzultantske firme Strategy Analytics. Analitičari su podijeljeni oko toga je li ovo teškoća za švicarsku industriju satova, a neki kažu kako se bliži kraj. Drugi pak ističu kako mehanički satovi certificirani u Švicarskoj i dalje donose više prihoda nego Apple Watch.

“Apple Watch pojavio se kao statusni simbol i nudi konkurentnu alternativu švicarskim satovima srednje klase”, rekao je Steven Waltzer, stariji analitičar iz Strategy Analytics. “Appleova ogromna korisnička baza znači da pretvaranje svega malog postotka korisnika iPhonea u korisnike Apple Watch-a daje volumen u milijunima.” Apple Watch, koji može pratiti razinu kondicije korisnika i povezati se s aplikacijama za brže prijave u kino ili teretanu, privlačan je mlađim generacijama, dok su analogni satovi popularni među starijim demografskim kategorijama, navodi se u izvješću Strategy Analytics.

“Ljudi su prihvatili Apple Watch kao rješenje koje spaja tehnologiju i modu”, rekla je Carolina Milanesi, tehnološka analitičarka iz istraživačke tvrtke Creative Strategies.
Milanesi je primijetla da je Appleov naglasak na zdravlju i kondiciji što se razlikuje od švicarskih satova koji se prodaju kao nakit i modni dodaci. “Ipak su te dvije vrijednosne prijedloge mnogo ljepše od mode i glamura. “Nitko drugi na tržištu nije uspio pronaći pravu formulu i doći na Appleovu razinu.”

Tvrtka također ima koristi od svog većeg ekosustava iPhonea, iPada i ostalih proizvoda marke Apple. Dok švicarske tvrtke prodaju i pametne satove, one djeluju u Android ekosustavu. “Apple ima postojeći odnos prema širokoj većini svojih kupaca Apple Watch-a koji se temelji na potrošačkoj elektronici”, rekao je Rishi Kaul, analitičar za medije i potrošačke tehnologije u Omdia servisu za istraživačke tehnologije. Kaul je istaknuo da švicarski proizvođači satova koriste Googleov Android-ov WearOS softver, što bi se najviše moglo svidjeti ljudima koji već koriste Android telefone.

Ipak, analitičari su rekli da ovo ne označava kraj švicarskog sata kao luksuznog statusnog simbola, čak i ako zaostaje u konkurenciji pametnih satova.
“To zapravo nije uspoređivanje jabuka s jabukama”, rekao je Vincent Thielke, analitičar istraživanja iz tvrtke za istraživanje tržišta Canalys. “Jedinstvene pošiljke ne oslikavaju cijelu sliku.”

Thielke je istaknuo da su švicarski satovi u prosjeku otprilike dvostruko skuplji od Appleovih satova, a u pogledu apsolutnih dobitaka, švicarska je industrija satova nadmašila Apple Watch prošle godine.

Ako se pogleda samo prodaja jedinica, ne govori se u cijelosti. Apple satove možda će trebati zamijeniti češće od švicarskih satova radi nadogradnje njihove tehnologije i povećanja vijeka trajanja baterije, što bi sve moglo povećati Appleov prodajni broj, rekao je Thielke. Dodao je da bi Apple Watch mogao privlačiti i noviju publiku koja možda nikad nije kupila švicarski sat.

“Apple Satovi osiguravaju mnogo širu bazu potrošača, uključujući mlade kupce i ljubitelje gadgeta”, rekao je Thielke. “Za ove će skupine možda biti važnije usvojiti pametni sat iz tehnoloških ili zdravstvenih razloga, a ne zbog uvažavanja za “bezvremenske satare”.

Položaj švicarskog sata kao statusnog simbola siguran je, s obzirom na njegove luksuzne cijene i različite modele za odabir, rekao je Kaul, analitičar Omdia. “Jedini način da se poveća jedinstvenost ili status Apple Watch-a je ulaganje u dizajnerski remen sata.”

CNN

error
//bitinfo.ba/wp-content/uploads/2018/10/footer-logo.png
en_USEN
hrHR en_USEN