Tim
Postanite dio BITINFO tima
online-marketing

Google je prošli tjedan rekao da će ovog ljeta Chrome ukloniti internetske oglase koji koriste previše resursa s izrada web stranica, uključujući oglase koji maskiraju neovlaštene operacije rudarenja kripto valuta.

Tvrdeći da vrlo mali broj internetskih oglasa – 0.3% svih na webu – nesrazmjerno čine glavni dio ukupne mrežne i CPU potrošnje, Google planira pregledati web stranice takvih oglasa počevši od stabilne verzije Chromea krajem kolovoza.

Chrome 85 trebao bi se objaviti 25. kolovoza, a bila bi najvjerojatnija verzija za debitiranje te značajke.

“Ovi oglasi (poput onih koji traže kriptovalute, slabo su programirani ili nisu optimizirani za upotrebu mreže) mogu istrošiti trajanje baterije, zasićenje već napetih mreža i koštati dodatno”, napisao je Marshall Vale, direktor proizvoda za Chrome.

Kada Chrome otkrije jedan od agresivnih oglasa, preglednik će istovariti sadržaj iz okvira oglasa – dio stranice na kojem se prikazuje – i napuniti prostor porukom o pogrešci koja glasi “Oglas je uklonjen”, zajedno s vezom do više informacija.

Nakon obilnih mjerenja, Google je odlučio isključiti svaki oglas koji troši 4MB mrežnih podataka, koristi CPU tijekom polovice bilo kojeg raspona od 30 sekundi ili uvećano do ukupno 60 sekundi CPU-a. Te su trake bile toliko visoke da su utjecale na samo 0,3% svih oglasa, ali, ustvrdio je Google, takvi oglasi čine 27% cjelokupnog mrežnog prometa generiranog oglasima i 28% svih CPU korištenja.

Drugi se preglednici obračunavaju s kripto-rudarenjem, koristeći različite pristupe. Na primjer, Mozilla Firefox blokira kripto-rudare ciljajući domene za koje se zna da sadrže takve skripte. (Mozilla se oslanja na popise domena izrađenih od strane Disconnect.) Nije iznenađujuće da je Google ovdje krenuo putem mjernih podataka; odluke obično temelji ili tvrdi da to čini na podacima koje je prikupio Chrome i/ili njegova tražilica.

Korisnici Chromea mogu isprobati otkrivanje i uklanjanje “Teškog oglasa” prije verzije 85 putem stranice chrome://flags. Zastavicu za ozbiljnu intervenciju oglasa (#enable-heavy-ads-intervention) postavite na Enabled i ponovno pokrenite preglednik.

Web dizajn programeri i tvorci oglasnog sadržaja trebali bi iskoristiti vrijeme do kraja kolovoza za testiranje i, ako je potrebno, izmjenu reklama, rekao je Google. “Namjera ovog proširenog predstavljanja je dati adekvatno vrijeme za kreatore oglasa i pružatelje alata da pripreme i uključe te pragove u svoje tokove rada”, rekao je Vale.

Detaljne upute o tome kako pratiti uklonjene oglase pomoću API-ja i kako testirati upotrebu resursa na oglasnom sadržaju nalaze se u ovom dokumentu podrške.

COMPUTERWORLD

Podijeli
hrHR